Tuesday 29 October 2013

Cputens Agro Farm (C.A.F) TERSENARAI !!


Cputens Agro Farm tersenarai?? ya tersenarai dalam buku Majlis Konvokesyen Pertanian ke-3 2013 yang berlangsung di Dewan Merdeka , PWTC, Kuala Lumpur baru-baru ini, Di Bursa? InsyaAllah suatu hari nanti doa-doakan ameen :-)



Cputens Agro Farm nama asal company yang telah beroperasi hampir setahun dalam proses pengembangan syarikat untuk di tukar status kepada Sendirian Berhad yang bakal didaftar dan diberi nama baru "Bechois Agrotrade Sdn. Bhd." Walaubagaimanapun Cputens Agro Fram (CAF) akan kekal dan menjadi sebagai anak syarikat sulong bagi Bechois Agrotrade.


Berbalik kepada tajuk asal, 'TERSENARAI', selepas solat Maghrib sebentar tadi sempat membelek buku Majlis Konvokesyen Pertanian dan terjumpa di halaman penempatan pelajar  'Latihan Industri',antara company yang tersenarai ialah CAF.

Kami bukan sahaja membuat beg media cendawan, goreng cendawan, membekal cendawan segar, mengeluar produk berasaskan cendawan, kami juga turut menyediakan penempatan pelajar bagi mereka yang ingin menjalani L.I di CAF. 

Disini bukan sahaja ilmu berkaitan cendawan kami kongsikan, kami juga membantu pelajar dengan konsultasi percuma bagi mereka yang berminat untuk terus menceburi bidang pertanian dan industri asas tani.

Syukur ke hadrat ilahi, Alhamdulillah dengan berkat rahmat dan izinnya seorang pelajar L.I di CAF yang baru sahaja selesai konvokensyennya baru-baru ini dengan hasil semangat, kecekalan, serta tindakan luar biasanya untuk benar-benar menceburi industri ini, beliau telah pun berjaya 'run' satu Projek Tanaman Jagung berkeluasan 5ekar.

Antara elemen-elemen penting yang akan kami 'guide' bagi pelajar yang ingin set-up project adalah seperti, penyediaan proposal, bagaimana untuk mendapatkan sumber pembiyaan projek, marketing dan akan diberi khidmat mentoring dengan merujuk pakar berkaitan berdasarkan jenis projek atau tanaman yang akan dijalankan.

Jadi jika ada, rakan atau saudara yang tercari-cari dimana tempat sesuai untuk menjalani Latihan Industri khusus bidang 'agriculture/enterprenuer' boleh hubungi 012 562 9863 / 017 537 2513 atau email kepada cputensagrofarm@gmail.com

::mr.mushroom::


                      ( halaman buku yang di 'scan')

No comments:

Post a Comment